Bij Ferroli Nederland vinden we het heel belangrijk om te praten met de installateurs die onze warmtepompen plaatsen. Wij kunnen veel leren van hen, maar zij ook van ons! Van meer kennis wordt iedereen in de branche beter. Alleen dan moeten we het wel willen delen met elkaar, vindt ook Ivar van installatiebedrijf Ivar Noorman. Hij werkt vaak met ons samen en vertelt waarom die samenwerking zo belangrijk is.
“Er hoeft niet iemand te komen, als je maar gewoon wel op een bepaald moment ondersteuning hebt.”
“Ik vind de warmtepomp echt een heel mooi product van jullie. Ik moet zeggen dat ik van de ketels wat minder weet, omdat we er niet heel veel geplaatst hebben. Ik ben een monobloc man, maar dat is eigenlijk puur om het koudemiddel een beetje te omzeilen. Ik vind die van Ferroli een heel mooi ding: gewoon stil en ook qua prijs doen jullie gewoon mee.”

Complete oplossing
“En het is compleet. Als je van Ferroli een monobloc koopt, zit er ook al een controller bij, dat soort dingen. Want dat zie je wel met andere merken, je moet enorm winkelen om alles compleet te krijgen. Ik klaag wel eens over waarom het zo uit elkaar wordt getrokken, maar het wordt dan als één set aan de groothandel geleverd, en die trekt het uit elkaar. Want dan kunnen ze het los verkopen. Dus ja, die compleetheid van jullie vind ik gewoon mooi.”
“Ik heb alleen geen goed beeld van wie Ferroli precies is. Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit bij jullie naar de binnendienst gebeld, want ik bel jullie direct. Dat is voor mij de kortste klap. Bij die andere jongens is het wel zo dat je bij de binnendienst uitkomt en daar zitten een aantal technische mensen die de hele dag de telefoon beantwoorden.”
Hulp wanneer het telt
“Kijk, het is moeilijk natuurlijk. We bellen altijd in dezelfde periode, als iedereen in de kou zit. Ik weet wel dat iemand van jullie mij twee weken terug nog een pomp kwam brengen aan het eind van de middag. Of ik hem er wel zelf in wilde zetten, want er was eigenlijk niemand beschikbaar. Toen had ik in ieder geval wel een pomp, dat was heel belangrijk.”
We hoeven niet allemaal om de week dezelfde fout te maken.
“En ik heb zelf ook heel erg zoiets van: er hoeft niet iemand te komen, als je maar gewoon wel op een bepaald moment ondersteuning hebt. En die hebben we wel. Als je het maar gewoon oplost met elkaar. Dan regelt de een het onderdeel, en de ander de tijd. En zo kom je er samen altijd wel weer uit.”
Leren van elkaar
“Als je nou gewoon eerlijk en open bent. Je kan enorm van elkaar leren, want we hoeven niet allemaal om de week dezelfde fout te maken. Als je dat toen al gewoon verteld had op die vergadering, dan had je misschien nog wel zoiets van: hé, wacht even, had die collega ook niet zoiets? Ik bel die even op, weet je wel. Maar dat gebeurt helemaal niet. Iedereen leeft nog op z’n eigen eiland.”
Recente reacties